maandag 24 november 2008

Mannen ik heb de communicaties eens bekeken en hierbij mijn bevindingen.

Ik heb een paar leuke ideeën voorbij zien komen. Het laatste idee vind ik maar zozo. Een brug maken van enorme omvang naar een eilandje, klinkt al niet geloofwaardig. Ook zijn er geen beperkende voorwaarden, want het zijn de Emiraten en die kijken niet op een miljoentje meer of minder. Daarmee is in één klap de spanning uit de opdracht. Het moet wel een zinnige uitdaging blijven.

'Tuurlijk vind ik dingen ook wel leuk. Een goede brug hier bij Terneuzen heb ik erg behoefte aan, zal ook jullie publiek dadelijk bij de presentatie interesseren. Ook zijn alle maten en dergelijke redelijk te achterhalen. Neem eventueel omliggende infrastructuur mee.
Ook de brug bij Antwerpen, erg leuk. Leuk filmpje ook. Een eigen ontwerp is nu voor jullie voeten weggemaaid, maar er blijven nog wel dingen over om te onderzoeken en te maken. Ook dit zal het publiek dadelijk weer aanspreken.
Het zijn beide onderwerpen uit de omgeving. De voordelen zijn zoals ik al beschreef: boeiend voor publiek, automatisch relevant, makkelijk gegevens vinden (beter dan een brug van Ierland naar Engeland, waar het nut/realiteit ook niet echt duidelijk is.)
De tip is, zoek het niet te ver van huis en maak het niet te olifantesk (heb ik uit een Disneyfilm). Bij kleinere projecten valt ook zat te melden en te maken, zelf bij en simpele hangbrug. Ik heb echter al wel zat dingen gezien waarmee je een leuke PWS kan maken, dus van helemaal opnieuw beginnen is geen sprake!
Verder het bouwen moet wel praktisch blijven. Ik weet niet of je een constructie van beton en staal wel zo makkelijk een lokaal in en uit rijdt.

Als laatste wil ik nog een schema met de momenten waarop ik jullie te spreken krijg. Regel dat en een opzet van de wijzigingen in hoofd en deelvraag en de eerste beoordeling is een voldoende.

ps. Ik zie wel vaak dezelfde mensen ideeën inbrengen. Dat betekent dat de andere actiever moeten worden of als jullie actief zijn dat je dat meer op de blog moet zetten. De blog wordt jullie logboek en hier kan ik je dus op aanspreken. Bij iedere bijdrage is het de bedoeling dat je reageert, zo laat je zien dat je weet waar de ander mee bezig is. Al was het alleen maar de mededeling dat je het gelezen hebt.

As you were.

Meester DE Vries

5 opmerkingen:

Michiel zei

Hmm bedankt voor de Ideeen meneer..
ik denk dat je inderdaad wel gelijk hebt over dat publiek enz.

Om maar even over uw reactie verder te gaan..

over de constructie
We willen wel graag de realistishe materialen gebruiken omdat we dit:
a. eerder hebben gedaan (in mijn en gavins geval PO heb ik nog staan indien u interresse heeft)
b. we anders geen realistische testen kunnen uitvoeren.

en mijn tussenuren zijn:
Maandag 1e, 5e, en 8e uur
dinsdag 5e 6e 7e 8e uur
woensdag 1e en 8e uur
donderdag 6e uur
vrijdag 4e en 5e en 8e uur

Grtz

Gavin zei

Toen ging het best goed met realistshe materialen

Mijn tussenuren:
Maandag 1e,6e,8e
Dinsdag 3e,4e,7e
Woensdag 1e,8e
Donderdag 1e,2e
Vrijdag 1e,4e,8e

Roy F. zei

Net u zei, is het het qua publiek natuurlijk wel het best om een onderwerp te pakken van uit deze buurt, dat zal natuurlijk wel het interessants zijn voor diegene die naar onze presentatie komen kijken.

We ondervinden echter wel wat moeilijkheden bij het zoeken van een goede locatie.
Wij met z'n vieren eens, dat het nogal onnodig is om ons te storten op de brug bij Sluiskil, aangezien er plannen zijn om er binnen 2 jaar, een tunnel voor in de plaats te zetten.

Hieronder nu mijn tussenuren in de week:

Ma: 2e, 6e, 8e uur,
Di: 5e, 6e, 7e, 8e uur,
Wo: 1e, 8e uur,
Do: 3e uur,
Vrij: 1e, 4e, 8e uur.

(Was die Disneyfilm toevallig een film van Winnie the Pooh?)

Alpha out.

André zei

Mijn tussenuren:
Maandag: 2e, 6e 8e
Dinsdag: 1e, 3e, 7e, 8e
Woensdag: 8e
Donderdag: 1e, 2e
Vrijdag: 1e, 2e, 4e, 8e

Roy F. zei

De vries zijn beschikbare uren:
ma 4e en 9e
di 3e en 9e (mits geen vergadering)
do 3e (mits geen stipuur of bijspijker moment)
vr 8e
----

Ik heb dit even vergeleken met de beschikbare uren van mijzelf, Gavin, André en Michiel, en ben met dit schema gekomen.

Maandag: Eventueel allemaal het 9e,
Dinsdag: André en Gavin (en eventueel allemaal het 9e, mits er geen vergaderingen zijn)
Donderdag: Roy eventueel het 3e.
Vrijdag: Allemaal het 8e.

Mij lijkt het het beste om het eigenlijk vrijdag het 8e te doen, omdat wij dan allemaal aanwezig zijn.
Ik zal dit ook even op de blog posten.