woensdag 19 november 2008

Locatie voor de brug..

De keuze van een plaats blijkt nog een redelijk probleem te zijn.

Het liefst zouden we een lange grote brug maken die tussen 2 bergen zit. Aangezien we heel weinig plaatsen vinden waar dit nodig zou kunnen zijn, hebben we ook gekeken naar andere plaatsen die wel in aanmerking komen.

We hebben de volgende plaatsen gevonden.

André kwam met het idee om een brug te maken van Marokko naar 1 van de grooste Canarische Eilanden dit gaat niet door omdat.
- het eiland een vulkaan is.
- het eiland een groot natuurreservaat is voor zeer vredelievende vogels die niet gestoord willen worden...

Engeland - Ierland
- Deze keuze ligt nog open maar er is 1 probleem het kanaal is tot 170-200m diep..
- Afstand is minimaal 20,5km
- Er wordt op internet meer gesproken over een mogelijke (snellere) verbinding tussen Engeland en Ierland. enkele voorname politici hebben zich er al over uitgesproken en er staan enkele voorzichtige plannen op internet.

Een brug over de Westerschelde (Breskens - Vlissingen)
- Niet nodig omdat de tunnel er al is.
- Westerschelde is zo druk bevaren dat een brug al het scheepvaartverkeer zou hinderen.
- Mocht er dan een ophaalbrug in zitten.. dan moet het verkeer daar weer voor wachten dus zijn we niks verder.
- Als de brug hoger wordt gemaakt verpest hij het gehele uitzicht voor heel Zeeland.

Brug over het kanaal van Gent naar Terneuzen.
- Nodig omdat de draaibrug die er nu is veel te veel tijd verliest met draaien en iedereen dus veel te lang moet wachten.
- Waarschijnlijk komt er binnen nu en 10 jaar een tunnel dus zal onze brug over bodig zijn.
- Wel is het een mooi project omdat het dichtbij is en we dus veel kunnen zoeken of onderzoeken over de locatie..

Een brug over de straat van Gibraltar
- zou zeer handig zijn voor al het vrachtverkeer.
- nadelig voor het scheepvaartverkeer wat er vaart.. dit is vrij veel.
- alle illegale Marrokanen en Turken kunnen nu veel gemakkelijker in Europa komen, wat nou ook niet echt een vooruitgang is.
- zelfde problemen als bij brug over Westerschelde.

Brug van Den Helder naar Texel
- zou zeer handig zijn voor alle touristen die in de zomer naar Texel gaan.
- De bewoners van Texel zouder er ook erg tevreden mee zijn.
- nadelig voor alle kotters die langs daar varen dus daar zal zoizo rekening met de hoogte gehouden moetten worden.
- Texel is deels een natuurgebied wat wel voor nadelen zou kunnen zorgen..

als iemand nog suggesties heeft.. reageer dan hieronder.

Grtzz

5 opmerkingen:

Michiel zei

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/101662
wat dachten we hier van? dit is ook een mooi probleem en hier zouden we misschien ook een ander ontwerp voor kunnen regelen.

Roy F. zei

De brug van Engeland naar Ierland, moet volgens mij wel lukken, ik weet natuurlijk niet bij welke dieptes de andere bruggen zijn gebouwd, maar het lijkt mij toch aannemelijk dat het mogelijk moet zijn om een brug te bouwen bij een diepte van max. 200m.
Ik ben nu aan het zoeken bij welke dieptes o.a. de Golden Gate bridge zijn gebouwd, aangezien dat volgens mij ook een behoorlijke diepte moet zijn.
Ik reageer wel weer wanneer ik het gevonden heb.

Roy F. zei

Ik heb net gevonden dat de Golden Gate Bridge gebouwd is op water met een diepte van ongeveer 120m, maar mij lijkt het mogelijk om met de verbeterde techniek die we vandaag de dag hebben, wel een extra diepte van 80m kunnen overwinnen.
Dus mij lijkt het wel mogelijk om die brug te bouwen van Engeland naar Ierland en misschien dat die extra diepte ook wel een beetje de uitdaging kan worden..
Tenslotte: We moeten wel snel een echt onderwerp vinden en niet langer tijd verdoen met het zoeken van een plaats, waar we onze brug kunnen bouwen.

Michiel zei

@ Roy de golden gate bridge is een totaal ander geval aangezien de pijlers dicht bij de oever staan. de brug die wij dan in gedachten hebben zou dus midden in het water een grote overspanning moeten hebben en dus een pijler van zeker 300-350m hoog.. (200m onder water en 50 m boven het water (ivm grote schepen) en dan ook nog eens 100 meter pijler om de eventuele kabels aan te bevestigen.. en 350 m dat bijna net zo hoog dus als het empire statebuilding.. en dan komt er dus ook nog bij dat je een stabiel genoege bodem moet hebben om een toren van 350m hoog op te planten want die weegt ook niet nix. als 2e probleem is er nog dat je bijna niet kan werken 200m onder water.. of hoe wou jij daar beton gaan storten?

grtz

Michiel zei

is trouwens deze brug nix..?
http://www.gwwkrant.nl/public/image/scaled/40-480x480.jpg
dat is idd degene die ook op de achtergrond staat maar in dubai kan alles=P dus misschien kunnen we daar een locatie vinden..?