 Zoals je op bovenstaande afbeelding ziet zijn André en ik flink opgeschoten met het model:) de boog is op maat gemaakt de tunnel is van binnen zo goed als af het tolplein is klaar voor gebruik.. dus qua tekening zitten we een heel eind op schema:)
 Zoals je op bovenstaande afbeelding ziet zijn André en ik flink opgeschoten met het model:) de boog is op maat gemaakt de tunnel is van binnen zo goed als af het tolplein is klaar voor gebruik.. dus qua tekening zitten we een heel eind op schema:)Wat is er verder nog gebeurd?
Concept van ons Project!
Ik heb 13/14 paginas vol getypt over alles wat we gedaan hebben en waarom we dat gedaan hebben dat deel is naar alle 4 de team leden gestuurd.
Gavin en Roy hebben beloofd om te proberen vandaag hun deel klaar te hebben Gavin zou de gegevens die we gemeten hebben netjes uitwerken + een verhaal over technieken die we gaan toepassen. Gavin zal hierin ook ieper ingaan op de aerodynamica en de CW waarden.
Roy zou een aantal paginas vol proberen krijgen over de geschiedenis van de bruggenbouw en wat er ooit is foutgegaan of juist is goed gegaan. We willen proberen om ongeveer 25-40 paginas tekst te verkrijgen over alles wat gedaan is en waarom. Dit lijkt ons meer dan voldoende omdat we ook nog een groot praktisch deel hebben gedaan.
Het model.
Aangezien we nog redelijk wat tijd hadden, gingen we nadenken over wat er nog gedaan zou kunnen worden. We dachten dat het wel mooi zou zijn om bij de presentatie een stukje tunnel te maken. Dit zijn we ook gaan bespreken met meneer de Schipper en het mocht. We zijn om 4kg gips gegaan (dit was alles wat we tot nu toe hebben moetten kopen.. 14.20euro budget..) dit staat hieronder beschreven.
We wilden de brug eigenlijk van plexiglas maken maar omdat dat lichtelijk duur was(0,75ct /cm2) besloten we andere opties te vinden. We hebben samen met Mieke (de onderwijsassistent met de beroemde vlecht) een ander stuk kunstof gevonden dat voor kunststof door kon, we hebben ook een stuk staal laten walsen bij metaal om dit als mal te gebruiken. Om plastic te buigen moet je het verwarmen, maar omdat we geen grote oven of iets anders tot ons beschikking hadden (de grootste staat bij Zorg en Welzijn en was zelfs te klein..) hebben we geprobeerd om het met branders en een hete lucht kanon te proberen. We hebben alles geprobeerd zelfs de mal warmstoken maar het wou niet lukken om het goed gevormd te krijgen.. Daarom hebben Gavin en Michiel besloten om nog een deel te laten walsen dit deel hebben we 80cm lang laten maken. (het andere deel is 102cm) deze heeft Michiel aan elkaar gelast aagezien meneer de Smet geen tijd meer had... Deze constructie bleek vrij netjes in elkaar te passen. Ondertussen had Gavin de eerste Pijler uit de mal gehaald en dit was ook aardig gelukt.. alles zat mee vandaag. Daarna hebben we besloten om een 1,5cm dikke laag gips in onze brug te storten. Dit doen we om een zo realistisch mogelijk beeld te vormen. dit is ons wel gelukt maar dit behoeft nog redelijk schuurwerk.. wel is een 2e pijler gestort en die ligt nu te drogen. we hopen morgen of overmorgen alles droog te hebben zodat we kunnen beginnen met de montage van de delen.
Dit gaan we doen met plamuur en montage kit. ook zullen we redelijk wat schuurwerk hebben aan de pijlers en het wegdek.
Dit was het denk ik wel zo beetje en anders komt het hieronder wel in de reacties..
Ciao
 
Geen opmerkingen:
Een reactie posten