Even wat informatie over de pijlers en boog:
De afstand tussen de middelpunten van de pijlers is 100,14 meter. Van pijler tot pijler is het dus 98,14 meter. In totaal worden het 48 pijlers met allemaal verschillende hoogtes. De breedte en lengte en de halve cirkels onder de buis is wel hetzelfde bij iedere pijler. Voor de boog in het midden hebben we een overspanning van 150 meter gepakt. Dit is iets meer geworden door een klein onhandigheidje van mij maar dat zal je wel zien op de foto's. De boog steekt op zijn hoogste punt zo'n 15 meter boven de buis uit.
De foto's:



Verder geloof ik dat de uitmonding aan de andere kant nog niet op de blog stond. Die is een beetje eenvoudiger als de kant van de tolpoort maar die hebben we zo gelaten zoals die bij de huidige zeelandbrug is, namelijk een bocht naar rechts.

4 opmerkingen:
begint er nu wel goed uit te zien.
1 ding was het idee van de boog niet dat er juist geen pijler hoefden/konden. want pijlers en boog is een beetje dubbelop.
Ja maar dat bedoel ik met dat er een klein onhandigheidje was geweest. Eerst had ik als frame zeg maar even rechte lijnen gemaakt voor de boog en precies op de punten waar de boog de buis zou raken zou nog een pijler staan. Maar toen heb ik het vervangen door een boog en kwam dat punt verder naar achter te liggen. Ik weet niet of dit persé verandert moet worden. Kom anders maar met suggesties.
ik denk dat die 2 pijlers in het midden van de boog gewoon weg kunnen en dat er dan wel kracht genoeg op zou moeten zitten
Zou misschien wel kunnen, maar ik denk dat de hoogte dan misschien ook aangepast moet worden aangezien zoiets in verhouding gaat. Maar laten we maar eerst afwachten wat Michiel en Roy er van vinden.
Een reactie posten